جزئیات و انتخاب یک المان خوب از این فیلم این پوستر رو خیلی جذاب کرده

جزئیات و انتخاب یک المان خوب از این فیلم این پوستر رو خیلی جذاب کرده

در این مطلب سعی داریم راجع به طراحی یک پوستر تبلیغاتی خلاق صحبت کنیم.

بیابید و تمرکز کنید

پشت یک پوستر خوب یه ایده خوب همیشه هست.

بگردید و یک ایده ناب بیابید، تصمیم بگیرید بر روی چه چیز در پوستر تمرکز میکنید.

مثل این پوستر ها که به عنوان مثال آوردیم تمرکز پوستر روی ماشینه، اگه این فیلها رو دیده باشید الان خیلی باهاش ارتباط برقرار میکنید.

ضربه بزنید

اساسا من خودم از پوسترهای خلوت یا به اصطلاخ مینیمالیستی خوشم میادسعی کنید با کمترین المان حرف خودتون رو بزنید ولی یه حرف خوب رو با صدای بلند و اثر گذار بگید طراحی همینطوره.

یه پوستر فیلو دیگه از همون سری پوستر فیلم ۳

جزئیات مهم

به جزئیات دقت کنید، اگر تصویر سازی می کنید سعی کنید تصویر شما حتما جزئیات قوی داشته باشه ولی یادمون باشه جزئیات شلوغ کردن کار نیست. مثلا تو همین پوستر بالا خون هایی که به شیشه ماشین ریخته کلی حرف میزنه و شما رو به فضای فیلم میبره حتی اگرم فیلم رو ندیده باشید متوجه میشید فیلم راجع به قتل خونریزی و غیره است.

مراجع با دقت

برای تصاویر و ایدتون یک ارجاع خوب پیدا کنید دقت کنید ارجاع تون مستقیم نباشه مثلا اگر قرار برای مستر بین MR BEAN پوستر طراحی کنید لازم نیست عکس مستر بین رو بزارید مثلا از عکس اون عروسکه استفاده کنید. بیننده حتی اگر یادشم رفته باشه ولی با دیدن اون دوباره یادش میاد.

یه ارجاع با حال به آچار فرانسه چون میتونه همه پیچ ها رو باز کنه

یه ارجاع با حال به آچار فرانسه چون میتونه همه پیچ ها رو باز کنه

تعادل و توازن

بین عناصر تصویری مثل نوشته و عکس ها توازن برقرار کنید. گاهی میتونید لحن پوستر رو طنز کنید ولی باز از تعادل خارج نشید.

اما بعضی مواقع میتونید قوانین رو بشکنید اساسا همینه که کاره شما رو زیبا و متفاوت میکنه.

تایپوگرافی

سعی کنید اولا از فونتی استفاده کنید که استاندارد باشه از فونت های خیلی فانتزی حتی برای کارای فانتزی هم استفاده نکنید.

بعضی فونت ها هست که حالت سه بعدی یا به هم ریخته دارن، دقت کنید تاحالا تو کدوم کار باکلاس درست و حسابی از این فونت ها استفاده شده من قول میدم به ما هیچکدوم.

پس حتی اگه مشتری هم اصرار کرد شما با همین منطق جلو برید، برای فونت های فارسی: نازنین، میترا، یکان، دینار و بعضی از فونت های مثل این ها فونت های خوبی هستند.

هماهنگی

فونت و تصویر پوستر باید در یک راستا باشند اینا مثل ظاهر و صدای یک آدم هستند، وثلا وقتی دارید برای یک جای صنعتی پوستر طراحی میکنید خوب نیست از یک فونت نازک و نرم استفاده کنید چون به فضاش نمیاد.

سعی کنید از نوشته ها جاهایی استفاده کنید که به تصویر اصلی ضربه نزنه پس باید توجه داشته باشید که موقع خلق تصویر هم نمی نگاهی به محل قرارگیری نوشته ها یا تایپ ها داشته باشید.

زمان یک روزه

اگر یک روز تمام برای طراحی پوستر زمان گذاشتید یک روز اون رو رها کنید.

بعد از یک روز تازه یک چیزهای تازه و جالبی کشف میکنید. بارها برای من پیش اومده تا ساعتی از شب برای یه پوستر وقت گذاشتم ولی وقتی صبح اونو دیدم به دلم نشسته و فهمیدم چه ایراداتی داره این مثل این میمونه که از کنار تشک به کشتی خودمون نگاه کنیم.

اینم یه پوستر خوب-شیر واسه سلامت دندونا خیلی مهمه

اینم یه پوستر خوب-شیر واسه سلامت دندونا خیلی مهمه

مطالعه بیشتر

به نظر من یه پوستر تا چاپ نشه هنوز یه فایل کامپیوتریه حتی اگر خیلی زیبا باشه. حتما حتی برای یک نسخه هم شده پوستر تون رو پلات کنید.

اگر میخواهید  پوستترون رو چاپ افست کنید حتما از محدیدیت ها و تکنیک های چاپ پوستر مطلع بشید، حتما با چاپخانه مشورت کنید نوع کاغذ رو انتخاب کنید.

برای همین موضوع داریم رو یه مقاله کار می کنیم که طراحی پوستر رو از لحاظ تکنیکی توضیح بدیم.


Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

5 thoughts on “چگونه پوستر تبلیغاتی خلاق و جذاب طراحی کنیم؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

}