نگاهی به تکنیک های نسبتا جدید و جالب چاپی

نگاهی به تکنیک های نسبتا جدید و جالب چاپی در عرصه جدید تبلیغات و چاپ
بطور معمول در زندگی روزمره همه ما با روش‌های مختلف چاپ سرکار داریم و یا انواع محصولات چاپ شده رو میبینیم و ممکن است از نحوه چاپ آنها اطلاعی نداشته باشیم در مقاله‌های قبل سعی کردیم با روش‌های معمول چاپ آشناتون کنیم.
امروز درنظر داریم در این مقاله کمی بیشتر شما رو با روش های نسبتا جدید در عرصه چاپ آشنا کنیم و نگاهی کوتاه به چند روش چاپ جدید داشته باشیم، روشهایی که به کمک آنها توانسته ایم آرزوی چاپ بر روی محصولات مختلف رو برآورده کنیم و امروزه این روش ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند و تولید اشتغال زایی کرده اند.


تکنیک DTG

تکنیک DTG یا چاپ مستقیم روی پوشاک نام دارد؛ که امروزه بسیار درحال پیشرفت است. این نوع چاپ به مصرف کننده این امکان را می دهد تا بتواند روی انواع البسه(تی شرت، ساق شلواری، شلوارک) و هر چیز دیگری که می خواهد، به طور مستقیم و با هزینه ای نسبتا مناسب، طرحی را چاپ کند. این بدین معنا است که می توانید با هزینه ای نسبتا کم، کسب و کاری در زمینه تولید و فروش تی شرت راه اندازی کنید. این بسیار خارق العاده است. البته مشکلی که وجود دارد قیمت نسبتا گران این نوع چاپگرها در کشور ما می‌باشد که با گسترش محبوبیت این وسیله و افزایش واردات آن، هزینه های آن کاهش خواهد یافت و سرانجام قیمت چاپگرهای DTG مقرون به صرفه خواهند شد؛ زیرا استفاده از این وسیله به عنوان یک سرگرمی و کسب و کار خانگی، طرفدارهای بسیاری خواهد داشت.


چاپگر انتقال آب

روش کار این چاپگر بدین صورت است که ابتدا یک طرح خاص را روی یک پوسته بسیار نازک(فیلم نازک) مخصوص چاپ می‌کند. سپس، یک فعال ساز(اکتیواتور) را روی این پوسته نازک اسپری می کنید، اجازه می دهید تا کامل جا بیفتد؛ سپس پوسته نازک را روی سطح آب فرو می برید. حال، فعال ساز دوم را روی پوسته نازک اسپری می کنید و قطعه ای که می خواهید روی آن طرح بیاندازید را با دقت در پوسته نازک قرار می دهید و مطمئن می شوید که طرح تمام سطح قطعه را بپوشاند. در آخر قطعه را خارج می کنید، روی آن را می پوشانید و پاک می کنید.

با استفاده از این چاپگر می توانید طرح هایی که خودتان طراحی کردید را روی پوسته نازک چاپ کنید و درنهایت روی قطعه مورد نظرتان طرح را بیاندازید. کارهای زیادی می توانید به کمک این وسیله انجام دهید. و حتی می توانید به عنوان یک کسب و کار خانگی به این تکنیک نگاه کنید.


چاپ برروی کاغذ کتان

چاپ بر روی کاغذ کتان رو شاید زیاد دیده باشید ولی نحوه ساخت و تکنیک تولید آن را ممکن است اطلاع نداشته باشید.
کاغذ این نوع چاپ از مواد دورریختنی حاصل از تولید پوشاک درست می شوند و این به معنی به کار نرفتن درختان در تولید این کارت ها است. این موضوع که بر روی کتان میتوان چاپ کرد موضوعی است که خیلی شگفتی نمی‌آورد و با روش های زیادی دیده شده که این چاپ انجام می‌شود اما این واقعیت که میتوان کتان را به کاغذ تبدیل کرد نکته‌ای بسیار شگفت انگیز است. امروزه کاغذ کتان در گرماژهای مختلف و در موارد مختلف (کارت ویزیت، سربرگ، کاغذ دیواری و …) در انواع مختلف(کهلر، امباس، کتان و…) استفاده می شود.


چاپگرهای سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی به سرعت مشهور شدند و امروزه بسیار از آنها می شنویم. با این چاپگرها می توان کارهای جالب زیادی انجام داد و چیزهای فوق العاده ای ایجاد کرد. و درحال حاضر به سوی جلو پیش می روند. امروزه در ساخت مجسمه، محصولات مختلف و البته محصولات پزشکی مانند دندان مصنوعی کاربرد دارد.


چاپ تصعید رنگ

یکی دیگر از ایده های کسب و کار، استفاده از چاپ تصعید رنگ است. فرآیند انجام کار ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر آید، اما می توانید با خریداری تجهیزات ارزان، کار خود را شروع کنید.

روش کار بدین شکل است که روی مواد اولیه ای مانند فلز، پارچه پلی استر و یا بعضی از انواع سرامیک، که روی آنها یک پوشش خاص قرار دارد، با استفاده از یک جوهر مخصوص، تصویری   بیاندازید، گرم کنید و سپس تحت فشار قرار دهید. شما طرح خود را با استفاده از جوهر مخصوص چاپ تصعید، چاپ می کنید، و سپس آن را روی قطعه موردنظر اعمال می کنید. سپس با استفاده از گرما و فشار ذکرشده، جوهر از حالت جامد به حالت گاز در می آید، و درطول پروسه طرح خشک می شود. به نظر میرسد که کار عجیبی است؛ اما این کار بسیار جالب، به کمک چند ابزار مختلف امکان پذیر است.


نتیجه گیری

امروزه با استفاده از روشهای جدید در عرصه چاپ امکان چاپ برروی انواع متریالها امکان پذیر شده، چاپ و کیفیتی که قبلا تنها آرزوی دیدن آنها رو داشتیم و امروزه محقق شده است.
شما با داشتن ایده های تازه میتوانید با استفاده از یک چاپگر تولید اشتغال کنید و کسب و کاری ساده و یا اصطلاحا کسب کار خانگی خود را راه اندازی نمایید.
در این مقاله سعی کردیم شما را کمی با تکنیک های چاپ جدید آشنا کنیم، چه بسا بتوانیم کمکی در بروز کردن اطلاعات شما کرده باشیم و شما را مشتاق به تحقیق در این رابطه کنیم تا بتوانید از آن بهره ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code