تشکیل دبیرخانه صنعت چاپ

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در نشتی در تاریخ 8 تیر ماه با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ و همزمانی آن با برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ گفت: با توجه به نامگذاری سال 1393 می‌توان از این سال به عنوان نقطه جهشی در صنعت چاپ استفاده کرد. طبعا برای این اقدام باید توسط دست‌اندرکاران صنعت چاپ انجام شود و نقش اصلی بر عهده اهالی صنعت چاپ است. کار وزارتخانه بسترسازی برای این اقدام است و کار اصلی بر دوش کسانی است که متکفل اصلی این صنعت هستند.

صالحی افزود: باید تلاش کنیم در روز ملی صنعت چاپ نگاه مجددی به این صنعت داشته باشیم زیرا این صنعت نقطه کانونی در فرهنگ و صنعت محسوب می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. در این دوره از جشنواره در پی آن هستیم تا با نگاه به گذشته به آسیب‌شناسی جشنواره و نقاط ضعف و قوت آن بپردازیم.

صالحی با اشاره به تلاش برای ارتقای جایگاه صنعت چاپ در کشور گفت: جایگاه صنعت چاپ باید در میان تصمیم‌سازان کشور نفوذ پیدا کند و برای این مهم باید برنامه‌ریزی انجام داد. هر برنامه‌ریزی باید بر اساس اطلاعات منسجم که به بینش خاصی منتهی شود، انجام شود تا بتواند در میان تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان کشور نفوذ پیدا کند و آثار آن در توسعه صنعت چاپ پدیدار شود.

صالحی تشکیل اتاق فکر را ضرورتی برای برنامه‌ریزی‌های کلان اعلام کرد و عنوان کرد: برای انجام برنامه‌ریزی در حوزه چاپ باید تلاش کرد با تشکیل اتاق فکر و استفاده از افرادی که در حوزه برنامه‌ریزی صاحب نظر هستند، نسبت به برنامه‌ریزی کلان برای این حوزه اقدام کرد.

 وی افزود: متاسفانه سوابق چندانی از برگزاری دوره‌های پیشین در دست نیست و این درحالی است که بانک‌های اطلاعاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر نهاد و سازمان است.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد یکی از ضروریات چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ را تاسیس دبیرخانه دایمی اعلام کرد و گفت: دبیرخانه‌ای برای این جشنواره باید تشکیل شود تا مستندات صنعت چاپ را حفظ کند. از سوی دیگر جشنواره‌ها اقتضائات خاص خود را دارند و باید ببینیم که از جشنواره‌ها چه انتظاراتی داریم.

 محمودرضا برازش مدیرکل دفتر چاپ و نشر نیز تشکیل دبیرخانه دایمی برای این رویداد ملی را یک ضرورت دانست و گفت: باید دبیرخانه ثابتی برای جشنواره صنعت چاپ تشکیل شود تا بتوانیم در طول سال فعالیت‌های انجام شده را رصد کنیم و همچنین اطلاعات مربوط به برگزاری دوره‌های مختلف جشنواره را در آنجا گردآوری کنیم.

 در ادامه این جلسه اعضاء سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنوراه ملی صنعت چاپ پیشنهادات و انتقادات خود را برای برگزاری این دوره از جشنواره مطرح کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code